Szervezett káosz

Rendszertelen agymenések, néha gondolatokkal tűzdelve. A káosznak is van mintázata, és a szervezettnek tűnő dolgok is lehetnek kaotikusak...

Friss

  • Dexter... (törölt): nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek (2012.11.15. 07:48) (No) komment
  • mizrolist: @Monsanto: mondjuk akkor már inkább a klasszikus: www.youtube.com/watch?v=qiauaGbxipA :D (2010.07.11. 00:07) Öngól - vagy csak majdnem?
  • Ayda: Röviden és tömören:én őszintén félek a jövőtől. Nem bízom gyakorlatilag egyik pártban sem. (2010.06.10. 12:06) Csontvázak? Hol?

Címkék

HTML

A WoW-Hungary és The Faceless One

2013.04.18. 08:00 | mizrolist | Szólj hozzá!

Ez a bejegyzés megpróbál rávilágítani arra, hová is tűnt a WoW-Hungaryről az utóbbi 4 évben hírező szerkesztő, The Faceless One... és hogy egyáltalán mit is kell róla tudni.

Faceless 2009. április 20-án írta az első hírét a worldofwarcraft.hu-ra (ezután a wow.hu rövidítést használom majd), és - az eredeti szerző - 2013. április 5-én posztolt utoljára. Ez alatt az idő alatt alaposan megváltozott az oldal és az olvasótábor is, de egyvalami nem: a cél végig az volt, hogy a lehető leggyorsabban és leghitelesebben kerüljenek fel az oldalra a játékkal kapcsolatos hírek.

Az első dolog, amit le kell szögeznem: Faceless nem létezett egy percig sem. Egy szerkesztőségi account volt azzal a céllal, hogy legyen egy stabil hírező attól függetlenül, épp ki dolgozik a híreken. Az eltelt idő legnagyobb részében én - azaz a site fórumadminja és egyik moderátora, Wolverine - használtam ezt az accountot a folyamatos hírezés biztosítása érdekében; a kivételt az jelentette, amikor a BlizzConról tudósítottunk: nekem sosem voltak forrásaim a kiutazásra, ezért ilyenkor az oldal akkori tulajdonosa írt Facelessként a helyszínről.

Ez egyben azt is jelenti, hogy ebben a 4 évben gyakorlatilag csak akkor volt 1 főnél nagyobb létszámú a szerkesztőség, amikor egy ideig Chio, majd később Norton is be-beszállt az írásba. Viszont pont azért, mert Wolverine és Faceless gyakorlatilag egy személy voltak, nem volt megfelelő pótlás abban az esetben, amikor valamiért kiestem a munkából - bár ezeket az eseteket igyekeztem minimalizálni. Mivel megpróbáltam fenntartani azt, hogy nem vagyok azonos Faceless-szel, ezért két szabályt próbáltam betartani: egyrészt más stílusban írtam a két nickkel, amennyire csak tudtam; másrészt lehetőség szerint nem kommenteltem egyszerre mindkét nickkel ugyanahhoz a hírhez, vagy ugyanabba a topicba (illetve ez utóbbi esetben tartottam pár nap szünetet a kommentek között).

Faceless virtuálisságáról nem tudtak sokan: a beavatottak közé tartoztak a moderátoraink, a hírezőink, a technikai hátteret adó emberek és persze a mindenkori tulajdonos. Persze közülük is többen elfelejtették ezt az információt, miután hallottak róla... és aki emlékezett rá, az is ígérete szerint titokban tartotta.

A második kérdés nyilván az, hogy miért hagytam abba a hírezést Facelessként (sőt, gyakorlatilag Wolverine-ként is). A válasz erre sem bonyolult: már nem dolgozom a wow.hu-nak, 2013. április 1-jétől. Eddig az időpontig elméletileg egy 4 órás állást jelentett az ott végzett munka, a gyakorlatban azonban napi 6-8 óra könnyedén elment a források áttekintésével, a fordításokkal, a kommenteléssel és a moderációval. Ezzel együtt a wow.hu veszteségesen működött, igazából ugyanis sosem voltak bevételei az oldalnak, mivel hirdetőink sem voltak (egy-egy rövid ideig fennálló kivételt eltekintve). Március végén a jelenlegi tulajdonos úgy döntött, hogy átszervezi a wow.hu működését, ami egyben azt is jelentette, hogy engem elbocsát, mivel messze én jelentettem a legnagyobb kiadást a költségeket tekintve. Az utódom először át akarta venni Facelesst a hírek írására, de amikor az olvasók gyanakodni kezdtek, hogy valami nem stimmel, akkor inkább saját nickkel folytatta - ő Hancur.

Április 1. után még akadtak gondok, ezért írtam pár hírt, hogy ne haljon meg teljesen az oldal... de hamarosan ezt is beszüntettem, mert más területen volt szükségem az időmre és energiámra: munkát kellett kerítenem roppant sürgősen, ugyanis elbocsátásomkor erősen kimerült tartalékok voltak csak mögöttem. De ez már egy másik történet, amelynek azóta sincs vége.

Címkék: játék world of warcraft

A bejegyzés trackback címe:

https://mizrolist.blog.hu/api/trackback/id/tr205232097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása