Eléggé komoly sokkhatás volt, amikor a Blizzard kedden este bejelentette, hogy a Starcraft 2 és később a World of Warcraft fórumait is integrálják a Real ID-rendszerükkel - ami egyben azt is jelentette, hogy a tervek szerint mindenkinek a valódi nevén kellett volna írnia a fórumba - beleértve a Blizzard saját alkalmazottait is.
Ennek eredménye olyan felháborodás lett, amilyent talán még nem látott a gamervilág. Az amerikai fórumon majdnem 50 ezer hozzászólás érkezett, míg Európában angol nyelven 14 ezer, németül 12 ezer, franciául 5700, spanyolul 2900, oroszul 1600 hozzászólás született... és minden helyen a kommentelők több, mint 90%-a tiltakozott a döntés ellen. Sokan a magánéletükbe vett beavatkozásnak vették ezt; voltak, akik attól tartottak, hogy a nők ezután nem fognak fórumozni; mások arra hívták fel a figyelmet, hogy nem kevés játékosnak a munkája miatt ez lehetetlenné tenné a fórum használatát. Emellett többezren - talán több százezren is - felfüggesztették az előfizetésüket, illetve lemondták a hamarosan megjelenő Blizzard-játékokra - a Starcraft 2-re és az új WoW-kiegészítőre, a Cataclysmra - szóló előrendelésüket... márpedig ez már a cég zsebébe nyúlt.
Nem javított a helyzeten, hogy az amerikai Community Managerek (CM) gyakorlatilag meg sem szólaltak azután, hogy az egyikük, Bashiok példaként - hogy ez nem lesz veszélyes -megadta a valódi nevét... és 5 percen belül belinkelték a threadbe a Facebook-profilját, a felesége Facebook-profilját; felsorolták, hol élt eddig és hol lakik most, kik tartoznak a családjába, és a rendőrségi aktája is előkerült. A címére rendelt több tucat pizzáról, és a folyamatosan csengő telefonjáról ne is beszéljünk. Az európai CM-ek közül Wryxian ugyan igyekezett válaszolni, de ha a hallgatás rossz ötlet volt, az ő válaszai is tovább korbácsolták a kedélyeket: ugyanis azt írta, hogy hosszú ideje tervezték ezt a lépést, felmérték, hogy ezután sokan nem fognak írni a fórumra - és ez részükről rendben van. Ezután a felháborodás még jobban felerősödött, hiszen úgy értelmezték ezt a Blizzardtól, hogy "jogod van csendben maradni és minket ez nem érdekel"...
Ezt követően a 3 napos ellenállás végén maga Mike Morhaime, a Blizzard vezérigazgatója írt egy nyílt levelet - amiben bejelentette, hogy elállnak a valódi név használatától, és a Starcraft 2 esetében a fórumon mindenki a saját nicknevét és egy 3 számjegyből álló azonosítót használja majd, míg a WoW-fórumokon használandó rendszerről nem esett szó. A reakciók vegyesek: sokan éljeneznek, hogy meghallgatta a játékosokat a Blizzard, mások viszont szkeptikusak: nem tetszik nekik, hogy egyáltalán felmerült az ötlet, illetve Morhaime levelének megfogalmazása sem arra utal, hogy véglegesen letettek volna erről a tervről. Az általános vélekedés ez utóbbi csoportnál, hogy továbbra sem árt résen lenni a személyes adatainkkal kapcsolatban.
Én is a második csoportba tartozom: ez egy csata megnyerése volt, és nem biztos, hogy ezzel a háborúnak is vége. A Blizzardnak - és anyacégének, a finoman szólva sem makulátlan hírű Activisionnek - nyilván a lehető legnagyobb profit elérése a cél, amire a WoW-hoz hasonló havidíjas és mikrotranzakciós rendszerrel egyaránt rendelkező MMORPG jó alany. Nyilván az sem véletlen, hogy a Starcraft 2-ben nem lesz LAN-os játékra lehetőség, csak a Battle.neten keresztül; így a különböző profi rendezvényeket sem lehet a Blizzard kihagyásával megrendezni, még a Starcraftot fanatikusan imádó Dél-Koreában sem. Természetesen érthető a hozzáállásuk, hiszen profit nélkül nincs további fejlesztés sem, főleg az olyan, a minőséget minden szempont elé helyező cégnél, mint a Blizzard. De nem szabad elfelejteniük, hogy az utóbbi majd' két évtizedben megszerzett bizalmat a hasonló húzásokkal iszonyú gyorsan le lehet rombolni... és a visszaszerzése szinte lehetetlen feladat.